Et serviceeftersyn hos MB Autoteknik koster naturligvis penge. Selvom det for nogen kan være fristende at springe serviceeftersyn over, kan regningen ved at ens bil går i stykker være langt højere end hvis man overholder sit serviceeftersyn.
Nogle bilejere opdager først betydningsfulde fejl ved bilsyn, og her kan det enten være, at bilen ikke går igennem syn, eller at man pludselig får en større økonomisk regning, da bilen har behov for større reparationer.
De fleste nyere biler har tre års garanti fra købsdatoen eller overtagelsesdatoen. Derfor er det vigtigt, at man overholder bilproducentens servicekrag, hvis du er bilejere af nyere bil og ønsker at drage nytte af garanti.
Dette er naturligvis en anbefaling, og er med forbehold for, at servicekravene kan variere fra bilproducent til bilproducent og i nogle tilfælde helt ned til hvilken bilmodel man er ejer af.
Ved de fleste biler følger servicen også nogle bestemt nåede kilometerintervaller. Hvis man eksempelvis ikke kører så meget i sin bil, og dermed ikke når kilometerintervallerne, er vores anbefaling, at man får serviceret sin bil én gang om året.
Som udgangspunkt er det bilproducenterne der alene definerer tidsintervallerne ved serviceeftersyn og også hvilke servicepunkter, der skal gennemgås af mekanikeren.
© 2016-2024 MB Autoteknk • Cookie- og privatlivspolitik • Persondatapolitik • CVR-nr.: 36236329 • Dronningensgade 21, 4100 Ringsted • Tlf: